tirsdag den 28. juni 2011

DAG 42




Der bliver gravet lige til kanten, men heller ikke mere


...end ikke bare en lille smule ind over kanten

Disse dage er egentlig ikke rigtige havedage...men jeg noterer dem alligevel som DAG x fordi der sker så meget, bare ikke lige med min direkte indvirken. Snakker igen med ham der leder planeringen til DR pavillonen: det viser sig, han selv er landmand, når han ikke er og grave som her. Jeg fornemmer han meget vel forstår havens ide. Han tilkendegiver en interesse i gamle haver, og der er der mange af de planter der er at finde her i haven, nemlig også at finde der. Netop fordi de enten er spiselige, eller anvendt som gamle medicinske urter.





Jeg er glad ved, at jeg kom dertil med haven, hvor jeg gjorde fredag. For det virker rigtig ikke at gøre mere for nu. Der er for meget uro på pladsen og man ville måske alligevel komme til at gå oven i hinanden. Tilgengæld går jeg og nyder stemningen i haven, lyset i sandet på stierne, i dag gør det stærke lys og varmen ikke noget, det fremhæver blot duftene, lydene - der er et mange græshopper i dag og endnu flere honningbier. Prøver at tage et billede af dem men mit kamera er ikke godt nok, og så sidder de kun ganske kort tid ved hver blomst. Farverne er krystal klare, og Gederamsen er i gang med 2. runde - et sted er en enkelt Gederams måske oppe i en højde af 180 cm! Her er rigtig okay....


Alt andet end honningbierne bliver skarpe...


- men tilgengæld giver billederne et ret godt indtryk af de skønne Stenkløvere








Gederamsen i sin 2.runde blomstring


...flere uskarpe honningbier i Hvid Stenkløver landskab






Jeg er ikke alene om at nyde haven (beklager billedets mislykkethed, men bringer det alligevel for det var så fin en situation)


Dagens sidste billede; en dunklode af en Gedeskæg