onsdag den 15. juni 2011

DAG 33


Dagens udgravning til højre og helt hen til betonen

Gik tidligt i gang for at blive tidligt færdigt, men der kom så mange hen for at spørge og snakke, at tiden den gik. Men i virkeligheden var det nok noget jeg havde brug for, for jeg var en anelse modløs, da jeg startede i dag. Folk er til stadighed meget interesserede og positive. En af dem, der kom og snakkede var en lokal dame fra en husbåd i kanalen. Hun fortalte at hun sidste år spredte nogle sommerfrø og andre ting som blomstrede, så hun var spændt på om de var kommet igen. Således har Stor Knopurt, Have Irisen og Spireaen fundet deres ophavsmand. Tidligere ved morgenstunden kom en mand med et håndklæde om nakken forbi, som havde været nede ved molen og tage en dukkert i havnen. Han havde indtil for 5-6 åt siden boet nede forenden af pakhuset til venstre for grunden, i noget rødt skurbyggeri - det lå i forbindelse med nogle garager som lå her en gang. Garagerne havde jeg helt glemt, men kan godt huske dem. Hans hus har jeg ærgerligt nok ingen erindring om. Jeg håber han finder det foto frem han snakkede om. Ved synet af haven der vokser frem, sammen med Jon's projekt og alle husbådene mindedes han det klondike og leben, der var den gang han kom herud for 25 år siden. Nu bor han i Lejerbo's "Gule Misundelse" og som han selv udtrykte det, holder han det ud fordi han har et hus på landet.

OBS! Imorgen vil det som den eneste dag være muligt at skrive kommentare på bloggen her. Bloggen vil være åben og ordet er dit og frit.