tirsdag den 31. maj 2011

DAG 26


Klippe-Stenurt

Solen bager nådesløst ned fra en skyfri himmel - det må næsten være den varmeste dag indtil nu. Samler affald i dag. Første gang sådan for alvor i lang tid. Knap en hel pose kan jeg fylde, og meget er det er noget der er kommet over weekenden, så enten har min færden haft en indvirkning eller også er det bare ikke slemt her. Men det er ved at være tid til at kontakte kommunen med en invitation til at komme i haven og sætte dem i spil i forhold til spørgsmålet om ansvar etc. I dag fortæller damen med den lille hvide hund fra forleden mig at hun var begyndt at se helt anderledes på havemuligheder efter at være blevet bekendt med haven her. Hun kiggede pt efter hus, og nu ser hun ikke så opgivende på en tilgroet have længere, men ser den med nogle muligheder. Jeg noterer mig desuden at hun har en lille sort pose ved hånden til hundelorten. Desuden kan hun fortælle at der nu er røget en intra-mail rundt i hele huset (Kriminalforsorgen) med oplysning om bloggen. Mange af dem der er kommet og spurgt hvad jeg laver arbejder i det hus – nu ved de besked. Det skal blive interessant hvad det bringer med sig.


Dobbelt mord på rosen...


En kunsthistoriker, Marie Bruun Yde, kommer forbi. Hun er højgravid og iført en sart gul sommerkjole. …og jeg ærgrer mig over jeg ikke tog et billede af den gule kjole og maven henne ved de stærkt pink-farvede roser. Vi snakker længe, om haven og hendes erfaringer ved det seneste projekt hun har medvirket i som formidler; Lokal Global Plan (se http://lokalglobalplan.dk/om-lokal-global-plan). Projektet berører nogle af de samme problemstillinger som mit haveprojekt her. Solen steger ned på os og vi må til sidst søge den smule skygge, der er at finde under nogle af de selvsåede træer.


- og mere Klippe-Stenurt


Jeg er alene i haven i dag. Får gravet mig et pænt stykke videre, og pludselig kan jeg ikke finde et ståsted for Klippe-Stenurt; den er pludselig alle vegne, og den er ikke begyndt at blomstre endnu – så nåede jeg det alligevel, yes!


og mere igen...