onsdag den 1. juni 2011

DAG 27


På 'terrassen'..

Stephanie er med igen i dag. Vi starter dagen med en kaffe fra termokande siddende i det lille terrasseområde, hvor det nu er brosten, vi sidder på. Forleden smagte vi kaffen hos den lille kaffebil, der kommer hver formiddag en halv times tid på pladsen og sælger kaffe bl.a. til folk i Kriminalforsorgen. Har forsøgt at få ham til at holde herovre i haven med smukke omgivelser at kunne nyde sin kaffe i, men det vurderedes vist ”oppe fra”, at kaffepausen ville tage for lang tid for personalet. Desværre, men måske finder nogen vej alligevel efter de har købt kaffen…


En spand i opløsning


I dag har vi kun kort tid, fordi jeg har en aftale på mit atelier kl. 12. Vi river stierne, samler jord og rødder, bærer det til hullet, som vi får ude i sandet af at tage sand derfra til at sprede ud på stierne. Jord og rødderne smider vi i hullet til slut og dækker til med sand, så det ikke kan ses. Faktisk en hel lille smuk cyklisk handling. Al transport af jord og sand er foregået i en spand, og jeg tror det er første gang jeg nogensinde har oplevet at slide en spand op på 1 ½ måned – den gik simpelthen nærmest i opløsning i dag.

Inden vi går skal vi lige finde ud af hvad mon det kan være, at kokke fra NOMA var ovre at plukke i går. Jeg så dem gå rundt om eftermiddagen. Jeg finder en del vild gulerod i det område de gik, og tænker det må være bladene herfra de bruger til noget.





Så tæt er vi nu på enden, og Arno (husbåden). Planten der dominerer er i billedet her, er en Mark-Stenkløver


Humle-sneglebælgen vokser villigt inde blandt de mange Mark-Stenkløvere


.....og endnu en Klippe-Stenurt