fredag den 13. maj 2011

DAG 15

Projektchefen fra NCC, en anden mand end ham jeg snakkede med i går, ringede til mig ved 9-tiden. Det er i sig selv positivt, at han og NCC svarer på en henvendelse og særligt hvis han først har læst den her til morgen. Han mener nok der kan blive plads til min have. Han synes jeg skal møde op på pladsen kl. 7 mandag morgen, så finder vi ud af hvad der skal ryddes og ikke ryddes, men ”alt det selvgroede vil vi nok fjerne”. Jeg spørger hvad han mener med det ”selvgroede”, hvortil han svarer alle træer og buskene ned langs parkeringspladserne. Forholder mig lidt undrende til den disponering, da det jo er netop noget af det der giver pladsen lidt rumlighed, og mildner det ellers barske havneklima, der kan være på pladsen. Kan mærke det irriterer ham lidt, at jeg prøver at tale ham fra det over telefonen. Han begrunder det med en markering af matriklen, der ikke skulle være helt korrekt. Men han virker som om han er til at tale med, og han vil selv være tilstede mandag kl. 7, så det vil kunne drøftes videre der. Det virker ikke som om der er nogen særlig anledning til rydningen andet end ”at rydde op” – altså efter de værdier NCC nu mener knytter sig til det. Og det er vel hen over det vi mødes mandag; hvad vil det sige ”at rydde op” – og efter hvilke kriterier gøres det? Og til glæde for hvem?


de selvgroede træer