onsdag den 10. august 2011

DAG 46



I dag skal det nye skilt op. Finder det rigtige sted, graver huller, måler op og skærer ud, og på forunderlig vis ender jeg med et 20 cm lavere skilt end opmålt! Men det ser fint ud alligevel og den lavere højde er uden betydning. Jeg kan konstatere, at stilen i skiltet er rigtig valgt. Det er yderst bemærkelsesværdigt at selv med et skilt temmelig noget større end oprindeligt tænkt, ser det relativt lille ud. Det er altid lidt en overraskelse, hvordan selv store ting agerer skalamæssigt udenfor, men her tror jeg også særligt det snyder endnu mere, fordi her er så åbent. Desværre må artslisterne vente fordi der er gået koks i printningen af dem.

Imorgen har jeg møde med NCC og DR/aftenshowet samt Anja Franke og Jon/N55 om den fremtidige fordeling af pladsen og vores naboskaber. I sidste uge ringede produktionslederen og adspurgte om et par planter kunne skæres væk, som var i deres billedfelt. Vi blev enige om at tage det på et møde, når jeg var tilbage i byen. Jeg har kort talt med en ansat ved aftenshowet, om han vidste hvor meget det drejede sig om. Han nævnte noget med plads til en oppustelig fodboldbane....! ...Der skal vist mere end et par planters areal til at kunne opsætte en oppustelig fodboldbane! Men de spørger og det er jo i sig selv bemærkelsesværdigt og interessant at (ukrudts-!) planterne har kunne tilegne sig en sådan autoritet.

For den der ikke har set haven før sommerens regn fremstår haven pt ikke just med glamour. Husk at på http://www.youtube.com/watch?v=yLrAqLyMoL kan man se hvordan den så ud slut juni.. Jeg har ikke en chance for at nå at rydde stierne og forskønne hele haven inden imorgen. så jeg beslutter mig for at ordne nogle af stierne lige udenfor DR pavillonens vinduer. Jeg kan faktisk stadig selv godt blive lidt overrasket over, hvor meget det gør at rydde omkring planterne, i forhold til hvordan de fremstår; Med den sandede hvide sti omkring hæver planterne sig, selv med halvvisne stande, op over det ubetydelige og fremstår som en værdi. Men kan DR se det? Måske kan de, men de, og her i særdeleshed tv som Aftenshowet handler ud jo fra tanken om at nå den store nationale holdning og der falder denne type skønhed nok udenfor kategori...