onsdag den 31. august 2011

DAG 53




Her ses det tydeligt hvordan en sti adskiller to arter og fremhæver dem hver især. På venstre side er det Kanadisk Gyldenris, til højre Bjerg-Rørhvene. Nogen vil måske hævde at denne vækststruktur bekræfter disse arters invasive natur og det at de danner såkaldte monokulture, dvs. fortrænger andre arter til fordel for den selv alene. Der er dog også tegn på, at disse arter er alle så aggressive at de konkurrerer meget godt indbyrdes side om side.


Haven i sin efterårsdragt...


- alligevel kan der stadig ses spæde blomstrende planter (her Kanadisk Gyldenris)

Luger resten af stierne fri i dag, men jeg kan se at noget af det, jeg tog forrige uge allerede godt kunne klare en omgang mere. Forleden dag da jeg gik en aftentur i haven, hvad hænder ganske ofte, var der rigtig mange spiselige svampe der pludselig var dukket op i kanten af stierne. Men nu er de væk igen
allerede, så nåede desværre ikke at lave en smagstest.



Samler frø af den Hvide Stenkløver, nogle tager jeg med hjem, andre spreder jeg. På fredag her Anja Franke og Jon/N55 fernisering på deres projekter, så de går her også. Det ser ud som om Jon har opgivet sine grøntsager mere eller mindre.