tirsdag den 30. august 2011

DAG 52



I dag er jeg kommet for at luge stierne, særligt i enden ned mod DR. Selvom det hele er ved at visne hen, er her stadig smukt, der kommer stadig blomster her og der, og mange af græsserne står på deres højeste.




Før... (har ikke noget at gøre med billedets overeksponering - et uheld)


...og efter lugning

Som tidligere omtalt har jeg konstateret at det kræver meget mental energi at være i haven ud over de planlagte ca. 2 timer. De 2 timer er et meget godt tidsrum for at opretholde en performativ fornemmelse af min tilstedeværelse i haven. Sådan oplever jeg det ihvertfald selv i meget udtalt grad. Så i dag gør jeg en ekstra målrettet indsats....2 timer og ikke mere





Trods havesæsonen går på held rummer haven en særlig tæthed og har stadig meget at byde på




Lådden Dueurt står så fint blomstrende og grøn i underlaget, som har den sin helt egen dagsorden.

Jeg spekulerer, mens jeg luger på hvordan haven kan opretholdes til den dag der skal bygges. Med den øgede aktivitet på pladsen, og flere aktører, er det vigtigt at blive ved at markere at haven fortsat har en betydning. I denne stadige vedholdende havepleje, trods dele af haven forsvinder her og der, er der et element af 'reclamation' som giver mig lyst til at blive ved, for at se hvor langt kan det gå, hvor ender det henne.