fredag den 4. november 2011

DAG 62












Mødte en kollega på vej i haven imorges. Han havde læst om haven på bloggen, men ikke set den i virkeligheden. Tror han blev en smule skuffet over, at haven efterhånden synes lidt presset inde mellem alt muligt andet. Men som jeg sagde til ham, kan det også ses den anden vej rundt, at haven holder på det ”fri”-rum, den nu evner.

I dag har jeg revet og luget alle stierne og ryddet dem for visne stande, blade og græs der lå ind over. Det tog 1 ½ time at nå det hele igennem. Der lå pludselig bemærkelsesværdigt mange hundelorte inde blandt beplantningen, (dog ingen på stierne). Jeg lod dem ligge, sendte de hundeejere der gentagne gange har snakket om gødning en venlig tanke, og tænkte ved mig selv at det er november og alt er brunt alligevel. Mine indgangsfliser er væk (faktisk været et stykke tid), tilbage står en flise på højkant på hver side af stien. Desuden har jeg måtte tage boxen til flyers ned igen – den har ikke kunne holde til vind og vejr. Den blev ellers tømt hurtigere end jeg kunne nå at fylde på. Der kommer en ny op i det nye år. Der er dagligt mange folk der stopper op og læser skiltet for haven... alt i mens de spejder søgende ud over pladsen. Er ikke sikker på de opdager hvor haven egentlig er henne!

Efter endt havearbejde konstaterer jeg, at der ikke er meget vækst tilbage i året, men at haven også så godt som lever sit eget liv for nu.


Haven har nydt lidt international opmærksomhed på det seneste:
Lederen af plantesektionen i en offentlig park i New York har hørt om haven og lavet et interview med mig til hendes blog; se
http://blog.phyllisodessey.com/2011/10/in-weeds-camilla-berner.html

En Ph.D studerende Kate Corder fra Reading i England har fået uddybende oplysninger om haven i forbindelse med et symposium ”Cultivation Field” hun organiserede tilbage i september; se http://www.reading.ac.uk/art/pg-research/art-postgraduate-research-courses-about.aspx

Desuden er der kommet en artikel om haven i netversionen for Magasinet KBH. Se;
http://www.magasinetkbh.dk/node/1339
Se iøvrigt også artikel samme sted for kommende byggeri på pladsen;
http://magasinetkbh.dk/node/1331
Her gives også en fyldig og informativ gennemgang af Krøyers Plads' historik