mandag den 10. oktober 2011

DAG 59



Ultimo september flyttede Jakob Gjerulff ind med KBH Grønt og sin container, hvor han skal dyrke grøntsager. Cafe Pantopia er tilgengæld flyttet ud – åbenbart udlånt for en kortere periode. Jakob’s container er også hvid som den anden, lidt anderledes i type, og med et køleaggregat bagpå. Men stadig en container og ikke mindre byggeplads-agtig end cafe-containeren. Dog er Jakob på pladsen næsten hver dag og det gør helt sikkert en forskel. Han viser meget gerne sine teknologier frem og fortæller om dem. Jeg ser frem til den første høst!
Vi snakker lidt om affald etc på pladsen og Jakob siger han er villig til at stille en skraldespand op og tømme den. Ikke at jeg ikke vil bakke op om et sådan initiativ og yde mit, men mener jo ikke det bør være vores opgave. Så jeg tøver. Og hvis jeg skal handle i tråd med hele projektet indtil nu, er overbevisningen – og eksperimentet – jo netop, at haven muligvis skulle kunne være adfærdsregulerende i sig selv… og i det hele taget få folk til at lade være med at smide affald overhovedet. Omvendt må jeg tilstå at efterårets langsomme fortæring af farver og former, i endnu højere grad skjuler haven for den uindviet....